czwartek, 17 marca 2016

Bambino, szmpon dla dzieci ale czy bezpieczny?

Cześć i czołem!

Niedawno miałam straszny problem z włosami, tu się przetłuszczały, tu łupież i straszliwy świąd, pomyślałam dość! Nie chciałam sobie przecież wydrapać dziury w głowie.

Przyczyną mogło być moje uczulenie, tak myślałam z początku, lecz plamy z ciała zniknęły i przestały swędzieć a na głowie te straszne uczucie świądu i łupież, no i oh jaki widoczny na naszych granatowych firmowych koszulkach, ah jaki wstyd.

Poszłam ze swoim problemem wgłąb internetu i znalazłam! Przyczyną mógł być SLS, SLES, coś tam w głowie miałam, że to jest szkodliwe. Pomyślałam w dziecięcych szamponach nie ma mowy by dodawali takie coś. Jakie było moje zdziwienie że nawet w tych szamponach znajdziemy Sodium Lauryl Sulfate – SLS, Sodium Laureth Sulfate – SLES. Zgroza! Te związki przy długotrwałym używaniu:
• przesuszają i podrażniają skórę
• zaburzają wydzielanie łoju i potu
• wywołują świąd i wypryski
• przyczyniają się do powstawania plam, guzków zapalnych i cyst ropnych (w tym także prosaków)
• szczególnie szkodliwie działają na skórę dzieci, niemowląt oraz na skórę w okolicach narządów płciowych u dzieci i dorosłych


Pytanie no dobrze ale co do tego ma tytułowe Bambino?
Bambino go nie ma! Ziajka (do mycia ciała i włosów, z pompką) i babydream go nie mają. Niestety jest też parę firm typowo 'dziecięcych' co niestety mają to w składzie np. Johnson's baby, Nivea (choć daleko w składzie), Skarb matki posiada oba związki.

skład Bambino

Włosy myję teraz raz na 2-3 dni w zależności od potrzeby. Dobrze sprawdza mi się Bambino, znikł świąd, podrażnienia, ogólnie jestem zadowolona. Bezbarwny, o delikatnym zapachu typowym dla tej marki.

Choć myślę nad kupnem zwykłych szamponów dla dorosłych, które nie będą posiadały SLS i SLES. I Wam moi drodzy radzę się zastanowić czy warto ryzykować zdrowie swojej skóry?

Bye. Do następnego :)
Sodium Lauryl Sulfate – SLS, Sodium Laureth Sulfate – SLES - See more at: http://e-naturalna.pl/2010/05/sodium-lauryl-sulfate-sls-sodium-laureth-sulfate-sles/#sthash.LxQNx47p.dpuf
Sodium Lauryl Sulfate – SLS, Sodium Laureth Sulfate – SLES - See more at: http://e-naturalna.pl/2010/05/sodium-lauryl-sulfate-sls-sodium-laureth-sulfate-sles/#sthash.LxQNx47p.dpuf
Sodium Lauryl Sulfate – SLS, Sodium Laureth Sulfate – SLES - See more at: http://e-naturalna.pl/2010/05/sodium-lauryl-sulfate-sls-sodium-laureth-sulfate-sles/#sthash.LxQNx47p.dpuf

Sodium Laureth Sulfate
Sodium Laureth Sulfate

1 komentarz:

  1. Chyba też muszę wypróbować coś "dziecięcego". Mam podobny problem.

    OdpowiedzUsuń