środa, 12 grudnia 2012

Kolorowe Ciasteczka ;)

Dziś, a właściwie to przed chwilką skończyłam piec ciastka ;)

Wg przepisu z bloga http://pysznapasja.wordpress.com/ :
Składniki (na ok 2 blachy ciasteczek):
  • 2 i  1/3 szkl. mąki pszennej (1 szkl. = 250ml)
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 200 g miękkiego masła
  • 2/3 szkl. cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka aromatu śmietankowego
  • 150- 200 g kolorowych drażetek czekoladowych (mogą być Smarties lub M&Msy)
Masło zmiksować z cukrem. Dodać jajko i aromat, ucierać jeszcze chwilę do połączenia składników. Wsypać suche składniki: mąkę, sól i sodę. Zagnieść rękami.
Formować z ciasta kulki o średnicy 2,5 – 3 cm i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Zachować niewielkie odstępy. Każdą kulkę lekko spłaszczyć i delikatnie wcisnąć w nią ok 6 cukierków.
Piec 15 minut w temperaturze 170 st. C, na termoobiegu.

Ja piekłam obie blachy równocześnie i po 8 minutach zamieniłam miejscami, ale zapomniałam o włączeniu termoobiegu, te na górze się ładnie spiekły a na dole nadal były bladziuchne... Wyjęłam górne i piekłam te blade by miały kolorek taki sam lub podobny do tamtych ;)

Fotorelacja:]


Formowanie kulek:
 Spłaszczenie kul:
Teraz lekko wciskamy drażetki (u mnie kolorami)
A tak prezentują się przed włożeniem do piekarnika ;)
W piekarniku :) Pamiętajmy o termoobiegu!
 Upieczone! Jeszcze gorące ;P
 Tyle mi wyszło z przepisu podanego wyżej :)
 A tu efekt nudy :)


Pozdrawiam i przypominam o konkursie! W notce poniżej link ;)

2 komentarze:

  1. Chyba się skuszę ;)

    Zapraszam na konkurs - do wygrania piękny naszyjnik ;)
    Warto spróbować ;)
    http://agelamarvelous.blogspot.com/2012/12/contest-with-toowee.html

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne i pomysłowe:)

    OdpowiedzUsuń